Påsk

Glad påsk!
 
Jag har slutat jobba som städare nu och tänker ha semster innan vi åker tillbaka till Sverige. Fredrik ska jobba några veckor till. Idag är good Friday och många affärer är stängda. Tänkte baka en äppelpaj idag men affären var stäng så gick en sväng för att upptäcka stadsdelen vi bor i. Efteråt mötte jag upp Fredde och vi gick till spelhallen och körde lite spel. Är verkligen superkul, och jag kan säga att motorcykel och basket är min talang. 
 
 
 
 
Ibland glömmer vi bort att vi är backpackers, men ibland gör det sig påmint. Fick en liten påse med kex och en liten påse med oreos från jobbet. Perfekt för att lyxa till det tänkte vi. Hade en ostskiva kvar i kylskåpet och voila så hade vi trollat fram ost, kex och choklad till vår lilla after work. Höjden på lyx. 
 
I övrigt har vi inte några speciella planer för påsken. Fredrik jobbar imorgon. Förhoppningsvis jobbar killarna vi delar lägenhet med också imorgon för då får jag lägenheten för mig själv. Vi delar med två franska killar och dom röker innomhus. Jag tycker det luktar bajs och vill helst inte vara hemma när dom är hemma. Hela lägenheten är klädd i tyg och heltäckningsmattor så röklutken blir så instängd och påtaglig. 
 
Har också blivit svinkallt här. Har köpt mig en jacka.... och nya skor. Dom är lite för vita för att försöka ljuga om. 
 
 
 
 
Nu ska jag göra något vettigt. Hörs senare! 
 
 

Kommentera här: