Fest fets och bara fest

 
 Ja, hur kan man summera min korta men intensiva tid jag har varit i NZ nu? Jo med ordet fest. Varje helg har jaf festat. Börjar bli ganske less på det nu, men är alltid kul att komma ut från huset och bränna lite pengar.
 
Min franska kompis som bor nästan granna med mig har bott hos mig den senaste veckan. HAr varit himla kul och roligt att alltid ha någon att umgås med. Vi har även blivit stammisar på baren som ligger precis vid marinan. 
 
 
Är även en Amerikan tjej som bor runt hörnet så vi brukar umgås alla tre väldigt ofta. 
 
Ikväll åkte jag över till Tea som bor kanske 15 min ifrån mig och åt middag. Det var himla trevlig. Sen åkte jag hem och två svenska kilalr kom förbi för att se några svenska filmer tsm. Det var rätt kul. Sen avslutades söndagskvällen med att jag och eulalie drack te och sjöng med till låtar på radion. 
 
Har även lärt mig några andra viktigta saker under min tid här, tex att gps på iphonen inte funkar så jävla bra inne i city. Jag och eualie körde nämligen runt idag för att försöka hitta ett parkeringshus i centrum i nån timme eller så innan vi bestämde oss för att bara skita i det och åka till mallet som ligger vid oss istället. 
 
Sedan är det en jävligt bra ide om man ska åka till NZ att man är redo för att regn som öser ner här på vitnern. Har regnat nu i 3 dagar och jag är så sjukt less på det. Imorgon börjar våren och jag hoppas på bättre väder. 
Godnatt 
 
 
 

Kommentarer:

1 Elin:

imorgon börjar hösten för oss ;( hoppas du har det bra! :) kram

Kommentera här: