Colorado

Hade världens bästa semester, först SF och sen NYC. Verkligen underbart att spendera lite tid med familjen. När mina föräldrar kom och hälsade på kännde jag verkligen vilken krock det blev. Jag hade ju trots allt levt ett helt annat liv där än vad jag har gjort i sverige innan. Jag blev helt förvirrad och det vara bara en jobbig tid. Min familj såg saker och konmmenterade olika saker som jag hade helt ändrat uppfattnig om, jag höll alltså inte med dom om något. Känndes jättekonstigt eftersom att innan jag åkte hade ju jag samma åsiket och tyckte precis likadant som dom. 
 
Det var i slutet av semestern jag började tycka att det inte var någon "konflikt" inom mig och jag började tycka att min familj var helt okej igen. 
 
 
Mitt år blev jäävligt dyrt, men bara för en dag i flaming gorge skulle jag kunna ha betala alla dessa pengar. Det var verkligen lärorikt, superroligt, grymt.. ja, helt enkelt bland det bästa jag har gjort i mitt liv. Eftersom att jag blev placerad i Colorado tänkte jag, faan det kommer vara kallt, snö och ännu mer kallt. Men jag hade fel. Eftersom jag åkte i slutet av sommaren i sverige så tänkte jag inte på att sommaren där höll i sig i några månader till. Medan vi nu i sverige, eller iaf umeå, går runt med vinterjacka och mössa så ser jag mina älskade vänner i usa sitta med t-shirt och äta glass. Inte alls avundsjuk! 
 
 
Eftersom att jag aldrig har lev "båtlivet" förut så var det en helt ny grej. Vi drog skidbåtden fram å tillbaka när vi åkte från Craig till Utah. Den stora båten lämnade vi kvar, och i den sov vi i och på morgenen åkte vi ut och fiska.. Även fast jag ofta sov då och de väckta bara mig mig när dom hade en fisk på gång så att jag kunde få dra uppd en. Efter det tog vi och åt frukost, packade lunch och begav oss ut på en heldag på laken. Där var alla möjliga vattenaktiviteter pp schemat. Jag lärde mig åka vattenskidor superbra och är så otroligt stolt över mig själv att jag klarade det. Vattenskidor är verkligen än utav de roligaset sporterna jag någonsin har hållt på med!! 
 
 
Eftersom att high school inte är som i sverige där man har en klass så började jag spela volleyboll för att få vänner. Att börja i en sport var guld värt!!! Fick otroliga vänner och folk visste att jag vad där. ÄVen fast jag fick spela med C-teamet så fhade vi tränign med jämnåriga så fick lite kontakt med dom också. 
 
Sommaren kom i början av mars, då blev det t-shirt och shorts! Perfekt tycker jag. Eftersom att jag bode mitt i klippiga bergen så låg Craig ca 2km högre upp än vattenytan, snacka om att ,an fick en bränna! 
 
 
 
Wow, töntig bild framför svenska flaggan, men kolla brännan! Nu börjar jag tapap såret här. Det jag tänkte berätta i det här inlägget är hur mycket den här upplevelsen har förändrat mig. Jag äslakr iskaffe, vilket inte ens går att köpa åå donekn hemma!! VARFAN! Kännde mig som en idiot när jag kom hem till Umeå och gick på donken för att beställa en iskaffe, han i kassan kollade bara konstigt på mig och sa att dom inte hade det... Blev lagomt ledsen då. Men som tur är kan jag dricka det hemma, vilket blev en klassisker i sommar. 
 
 Även dessa godingar är i toppen! 
 
 
 
 
 
 
 
Åkte även till Hawaii, vilket var superkul, men det känndes inte som en semeter liksom. Eftersom att hawaii är en delstat så ser det precis likadant ut där som det gör i usa.. förutom att det är fullt med palmer och stränder. Men mycket är sig likt. 
 
Nu måste jag verkligen återgå till att plugga, men jag tänker lägga lite smått å gott på bloggen framöver. Funderar även på att åka som Au pair efter gymnasiet, det kan ju vara kul! :D