Hot springs

Så igår åkte jag in till byn runt tolv tiden, jag, tvillingarna och R åkte till pizza hut och åt pizza buffé. Sen äkta vi runt och letade julklapp till Ane, hittade tillslut lite grejer som jag köpte. Åkte hem Och bytte kläder sen åkte jag min värdfar och brorsa ut för att jaga elk, som jag har kommit på är hjort. Men jacklyckan var inte med oss så vi vände hemåt vid 6 tiden. Köpte drive thru och åkte hem å åt burgare. Vid halv åtta kom de jag har börjar umgås med och hämtade upp mig och vi åkte till the hot springs in steamboat. Den staden är ca 1 h bort och är en skidort så det är massvis med turister där från olika länder osv. Har hört att osteamet tränar där också eller nått sånt. Iaf, den varma källan som vi hade planerat att åka till stängde halv 9 eller alv tio så då bestämde vi oss för att åka till en annan som ligger uppe på ett berg, det var hur awesome som helst. Höll på att svettas ihjäl, haha! Men det var verkligen nice, det var kolsvart ute och det fanns inga lampor alls inne på området. Så man kunde bara se rök och stjärnhimlen. Sjukt fint var det iaf. Sen åkte vi till en restaurang och åt, sen hem. Och idag har jag varit en duktig utbytesstudent, har städat mitt rum och städat köket + kylskåpet. Sen så har även mina julklappar från min familj kommit, tack så jättemycket!! Sen ett tips till alla blivande utbytesstudenter... Alla kläder kommer krympa i tvätten så be inte er mamma skicka kläder i storleken S för efter en tvätt är den XXXXXXXXXS. Men tack ändå mamma(: Sen har jag en mus i mitt sovrum nu. URK! Haha, nä sp farligt är det inte men när jag skulle sova här om dagen hörde jag något så kollade ner på golvet och då sitter lilla söta musen där och glor på mig.ställde mig upp i sängen och skrek, sen slog det mig att jag kanske inte borde väcka hela huset så då tuffade jag till mig och hämtade mina uggs från garderoben och gick till köket för att hämta några råttfällor. Sen gick jag in i mitt rum igen och placerade ut dem. Sen vågade jag inte vara tuff längre så tog min filt och gick upp på övervåningen och sov i soffan istället. Vi fångade en mus idag, sp hoppas det var den som var i mitt rum också.. Orkar inte med smådjur. Haha! Ikväll tror jag att jag bara ska vara hemma och vila upp mig, känns som om jag alltid är ute och röjer på kvällarna nu. Sen imorgon kanske jag och mina tjejkonpisar ska åka till en varmkälla och bada.


Kommentarer:

1 Ilina:

Hahah fett kul med musenXD

2 Sara:

Hej!

Tycker mycket om din blogg, du skulle inte kunna filma eller ta kort på gården och huset, rummet osv...? :)

3 fridaj:

hahaha frida det där med kläderna som krymper är så himla sant!! Dock vet jag inte om det är för att kläderna krymper eller att man själv växer lite på brädden hehe...

Kommentera här: