Roadtrip

Aloha, igår klockan 8 vacknade jag upp, gjorde mig redo, packade det nödvändigaste för att en timme senare bli hämtad av två tjejor som jag spelar fotboll med. Det var raodtrip ner till Denver som väntade. Trötta men ändå på bra humör intog vi alla våra platser i bilen. Den yngsta framför ratten, jag next to her (för jag skulle ju verkligen kunna hjälpa henne om något gick på tok) och den andra seniorn i baksätet. Det blev en hel del musik innan vi äntligen kom fram till silverthorn där vi hade bestämmt oss för att äta på en speciell restaurang. Vi virrade runt med bilen, runt bland alla snabbmatställen och ja, vi åkte rent ut av överallt. Så efter 20 min, när irrandet inte var lika roligt längre, föreslog jag att vi kunde ju bara använda min mobil för att hitta stället. på restaurangen så kände vi för att creepa på några killar, vi vinkade osv. När vi hade mättat vår hunger och intagit våra positioner i bilen så kom en av killarna utspringades från resraurangen för att fråga efter mitt nummer.
I denver åkte vi till ett mall som ligger nära IKEA. Efter några timmar shopping och några tusenlappar senare besämde vi åss för att hyra en vagn som ser ut som en bil för småbarn. Vi fick mång fina kommentarer från människor runt om i köpcentrumet och vi passade även på att creepa lite mera. Alltid lika roligt! När vi kända att forever 21 hade våldtagit våra kreditkort så begav vi oss till deras kompis där vi skulle spendera natten. Väl framme oss henne hann vi bara ställa ner våra shoppingkassar innan vi åkte till en finare restaurang. Det blev friterad saltgurka till förrätt vilket faktiskt, mot alla odds, var riktigt gott. Senare tog vi tåget ner till downtown och gick in på H&M, det är Colorados första H&M och det verkar vara en succee. Sen gjorde vi helt enkelt bara downtown innan vi åkte hem och sa godnatt.
11am vaknade jag upp, sist av alla. Tog en snabb dusch, alltså 20min, innan vi åkte ner till ett annat mall. Det blev en frukost inne på starbucks innan vi äntligen vågade möta en ny dag. Även denna dag bestod av en hel del shopping, karusellåkande, fototagande och jaa, gud vet vad! När vi äntligen dragit oss ifrån shoppandet så åkte vi hem. Stnnade i silverthorn även denna gång för lite krubb. Denna gång på en annan restaurang.
Godnatt!

Kommentarer:

1 Alma:

Åh vad härligt det låter!!

Kommentera här: