9.2.2019

Hoj!
 
Det var inte allt för länge sedan jag uppdaterade sist. Mycket har hänt och jag har lite nytt att berätta. Först och främst har vi flyttat in till Soutbank. Det är en del av Melbourne som ligger precis vid CBD. Vilket är rätt skönt då spårvagn och tågförbindelse är som bäst. Lägenheten är på 26 våningen, har pool, gym och tennisbana. Bekvämt och bra. Hyran är därefter så villkoret för att Fredrik gick med på att bo så centralt och dyrt var att jag skulle gymma varje dag. Tro det eller ej, men jag har faktiskt varit där varje dag...nästan. 
 
Jag har också fått jobb, på Hello Fresh. Det är ett företag som levererar mat till dörren. Ungefär som linas matkasse. Det är ett riktigt dåligt jobb och man får betalt efter hur många som köper produkten. Hittade ett rätt bra inlägg från en tidigare anställd som jag tänker att jag länkar till så kan ni få läsa lite hur det är på det jobbet. Här är den länken: https://fsgtravels.com/door-knocking/
 
Igår tillexempel började jag klockan 10 på kontoret. Vid 11 åkte vi till stadsdelen vi skulle jobba på, som är 1 timme bort. Där stannar vi på Woolworths i en timme för att äta lunch. Vidare åkte vi till våra områden. I en vänstersväng krockar vi in i en parkerad bil. Blir ett till stopp och innan jag ens kom till mitt område var klockan efter 14. Så det är 4 timmar utan att ha möjlighet att tjäna pengar. Sen jobbade jag fram till 19. Då teamledaren hämtade upp mig. Sen åkte vi och hämtade upp resten av teamet. Sista personen hämtade vi upp klockan 21. Alltså 2(!!!) timmar igen bara sittandes i bussen. Efter det åkte vi till donken för att äta. Sen förbi alkoholaffären för att köpa öl (Ja, man får gratis alkohol för att dricka i bussen påvägen hem). Framme i melbourne 23.30 då vi möter upp det andra teamet på en bar. Otroligt nog har deras buss också krockat samma dag. Så dom har inte kunnat jobba på hela dagen utan bara väntat på en bärgare. Jag har inte sålt en enda box så jag går mer minus på jobbet. På måndag får man en gratis box. Jag ska jobba måndag och efter det säger jag HEJDÅERADUMMERJÖNSAR!  
 
 
Förutom den lilla tabben med det sämsta jobbet i världen så är allt bra här borta. Har varit lite sämre väder nu dom senaste dagarna så jag har behövt plocka fram mina jeans. Idag är det 14 grader och regn. Så jag passade på att gå till gymmet och nu sitter jag i soffan och dricker kaffe. Fredrik är och jobbar idag. Tror han kommer hem om någon timme, då ska vi minnsann se en film och dricka te. 
 
Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya! HEJDÅ! :D 
 
_________________________________________________________________________________
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Alltid lika roligt att läsa :)

2 Ann-Louise:

Kram i allafall❤️!Låt dummerjönsarna ha sina boxar😤

3 Peter:

Men FY fan vilket bolag :(
Hoppas du hittar något trevligare jobb!
Kram till er båda :)

Kommentera här: