Valar

Hallåj! Nu har vi varit i 8 veckor på Farmgate backpackers. Jag har jobbat på Simpsons fram till förra fredagen då vi packade den sista avokadon för säsongen. Som avslutning hade vi en BBQ på jobbet där man fick en burgare och öl. Fredrik har fortfarande en vecka kvar ute på fältet med att rusta upp träden inför nästa år. Så jag har en hel vecka själv här på hostelet. Eftersom jag inte jobbar behöver jag bara betala halva hyran, som tur är. Vi betalar 225 dollar var i veckan för att bo här. Alltså runt 1500 kr var i veckan. Känns som man blir rånad varje gång vi betalar hyran.  

I söndags åkte vi till ett ställe som heter Hervey Bay. Därifrån åkte vi på en gigantiskt båt och kollade på knölvalar. Det var verkligen huuuuur coolt som helst! Det var massvis med valar, vilket håll man än såg åt. Det bästa var att det var fullt med valungar. Dom har tydligen jättemycket energi och är nyfikna. Så dom hoppade upp från vattnet, lekte med sina fenor och tyckte båten var jätteintressant. Skulle verkligen rekommendera att åka och kolla på valar om ni har möjlighet. 

 

 

 

 

I måndags åkte jag till stranden, Woodgate beach. Där var jag nästan helt själv på stranden och det var kanonväder. Det är så skönt att inte göra något men ändå göra något på dagarna. Resten va veckan har som bara försvunnit. I helgen ska vi åka vidare. Vi har inte planerat var vi ska ännu men det lutar åt att vi tar våran vita pärla och åker norrut.  

 

Kommentarer:

1 Anna:

Alltid lika roligt att höra hur ni har det och se på bilderna. Sköt om er ❤️

2 Peter:

Bra jobbat, men USCH vilken hyra :(
Ha det så bra!

Kommentera här: