Australien

Hej! 

Längesedan jag skrev något här. Har hänt lite sedan sist vi sågs. Har till exempel hittat mig en egen liten pojkvän. Han heter Fredrik och är från Finland. Fredrik vill egentligen inte resa så mycket, men nu har jag tvingat med honom på hans livs resa…. TILL AUSTRALIEN!  

Så, i måndags flög Fredrik och jag mot Australien. Flygresan gick bra. Vi mellanlandade i Doha och därifrån hade vi en flygning på ca 14h. Jag som är en sömntuta sov igenom resan utan problem, men Fredrik däremot hann varva ut alla spelen på mobilen. När vi landade i Brisbane tog vi tåget till centrum och gick sista biten till vårat Hostel. Väl framme möttes vi av ett ganska turistigt hostel. Finns en pool som inte fungerar, man måste hyra tallrikar och bestick samt att det finns en hostelbuss man kan ta sig runt med. Efter att vi gått på Coles och handlat gick vi hem och sov. Somnade ganska tidigt, så imorse vaknade jag 05.00. 

Idag tog vi bussen in till centrum. Där fixade vi det nödvändigaste så som bankkort, mobilnummer och handdukar. Det har även regnat lite idag, men det gör inte så mycket. I detta nu, medan jag knåpar ihop mitt första blogginlägg på länge, så skiner solen och jag sitter på balkongen och bara njuter. Jag hoppas att vi kommer få en underbar resa ihop och att vi får möjlighet att uppleva det vi vill uppleva! 

Vi hörs lite senare bloggen, nu väntar en öl på mig! 

 

 

 

 

Kommentera här: