Nelson

 
För 7 veckor sedan åkte jag från Dunedin upp till Nelson. Har haft så underbart roligt de här 7 veckorna. Jobbat som firewatcher på ett sågverk utanför stan med massor av härliga människor. Är den enda backpackern där så känns himla kul att komma in i kiwilivet på ett helt annat sätt än innan. Jobbade under veckorna som Au pair hos en familj men nu har det jobbet tagit slut. Men så farligt är det inte då familjen låter mig få låna bilden de köpte åt mig så jag kan åka och resa lite! Verkligen toppen av dem! 
 
Hunnit åka till både golden bay och Picton. Båda ställerna är helt otroligt vackra. 
 
Nu när Au pair jobbet tar slut så har en kompis från jobbet efbjudit att låna ut sitt hus till mig medan han är borttrest så jag slipper batala för hostel. Männiksorna i Nelson är bara dom vänligaste man kan hitta!
 
Så fort jag kommer till ett nytt ställe förvånas jag alltid över hur snabbt man lär känna nya människor. Inom några veckor har man sitt gäng som man umgås med dagligen och delar alla historier med. Det känns så himla tråkigt när jag inser att jag bara har 100 till dagar i NZ. Mycket kommer att hända under dessa dagar men tiden är fortfarande allt för kort. 
 
Oh well, nu ska jag åka till stranden och ta't lugnt på min lediga dag för i övermorgon börjar jag på sågverket igen!
 
 
 

Kommentera här: