Lokalsinne borde man ha






I måndags umgicks jag med den franska au pairen som bor just brevid mig. Efter en heldag på jobbet så bestämde vi oss för att ta några glas vin. Först var vi hemma hos mig men sen tänkte vi gå till baren som ligger vid marinan. Men eftersom vi kom iväg lite sent ifrån mig så han baren stänga. Istället köpte vi oss en flaska vin var och  satte oss på en brygga och bara njöt av utsikten. 


Tisdags spenderade jag dagen med att åka mellan olika stränder med Isla. Det var kul och vi samlade lite snäckor och lekte. 

Idag, onsdag, så tänkte jag att jag kanske borde och till ett mall för att göra lite shopping.  Eftersom jag inte fixat nz abonnemang på mobil än så kollade jag först upp vägen till köpcentrumet innan jag körde hemifrån. Två timmar senare, nästan ingen bensin kvar och utan karta var jag fortfarande inte framme. Skulle ta endast 13min att köra dit så jag insåg rätt snabbt att jag var vilse. Grinande barn och less Frida så fick jag tillslut lov att stanna en kvinna som var ute och gick för att fråga om vägen. Visade sig att jag hade irrat runt hela två timmar ungefär 30sek ifrån mitt hus. Trodde jag var någonstans vid auckland city.. Less och trött åkte vi hem och lekte på gräsmattan hemma istället. Nu har jag iaf fixat mobilen så jag kan använda internet utanför huset också. Yey!!

Imorgon åker familjen till Australien så jag får huset för mig själv. Känns himla bra med lite ledighet, det behöver jag verkligen! 

Kommentarer:

1 Ulrika:

Hej, hittade din blogg på STS. Jag åker till Auckland som Au pair om två veckor. Jag har även bott i USA 1 ½år. Maila mig gärna så kanske vi kan mötas upp när jag kommer ner, vore kul att träffa lite svenskar i början :)

MVH
Ulrika

Kommentera här: