New year

Det här kanske är ett dödande inlägg jag vet inte, men nu tänkte jag göra ett rejält inlägg och uppdatera er om all som händer här just nu.. eller snarare vad som har hänt. Vissa saker kanske blir en upprepning på det jag tidigare skrivit men ni får helt enkelt vänta och se. ( : Alright, så låt oss börja med att prata om nyår. Jag och mina tjejkompisar åka till Steamboat för att bad i de varma källorna under dagen. Förragångne jag badade åkte vi till den varma källan uppe på berget, men den här gången åkte vi till den som är mitt inne i staden. Det är inte riktigt vad man kan kalla varam källor, utan det är helt enkelt olika pooler och vattnet som är i kommer från de varma källoran. Så det fans olika bubbelpooler osv. Den andra jag var på är det många nakenbadare i och det är bara tre hål i makarken med varmt vatten, en kall, en medium och en supervarm. Hur som haver så åkte vi vidare efter det till en godisaffär och köpte godis och efter det åkte vi till Subway för att köpa glass, när vi alla beställt och fått vara glassar slog klockan 12 hemma i Sverige så vi började skrika gott nytt år inne i restaurangen och alla glodde små konstigt på oss. Kom hem vid ca 5tiden och gjorde mig i ordning för min date. Blev inbjuden till ett party av en av min värdmammas kunders son. Han är 20 och en riktig cool snubbe. Vi åkte till ett hus där vi spenderade aftonen med hans kompisar. Jag var den yngsta där med det gjorde absolut ingenting. Var en superkväll! Jag hade en sak jag var otroligt rädd för under det här lovet, det var att vara uttråkad hela tiden. Men istället har detta lov varit det lärorikaste och mest intressanta lovet på ett bra tag. Första kvällen åkte jag som sagt till en filmkväll hos Mason och efter det har jag hängt där nästa varje kväll. Det bästa med det hela är att jag för varje gång jag har varit där har träffat nya människor som jag nu lärt känna bättre. Kan ärligt säga att jag ökat min kompiskrets till de dubbla. Fast den enda nackdelen i det hela är att det bara är killar. Inte en ända tjej, visst, killar är rätt roliga att umgås med men det är fortfarande inte samma sak som att umgås med tjejer. Så mitt nästa mål är att finna några fler tjejkompisar. Jag tänkte på det här om dagen, det var en utbytesstudent som skrev på våran facebookgrupp och frågade om folk tyckte det här året var värt alla pengar och att behöva börja skolan med de som är yngre. Helt ärligt, med handen på hjärtat så är det här det bästa beslut jag någonsin har gjort. Det är så fruktansvärt roligt här borta och allt är bara så bra. Hemlängtan har jag inte heller, trodde jag skulle få mycket hemlängtan nu när det var jul och nyår, men icket. Det är nästan som om jag tycker det är jobbigt att skypa med mina föräldrar för då försvinner 2h av min tid här borta och då hinner jag inte ta vara på tiden. Åh, jag önskar jag kunde förklara för er som inte åkt iväg hur jäävla otroligt kul det här är!!! Sen som person har jag förändrats väldigt mycket. Även fast jag kanske inte inser det nu hur stro skillnad det egentligen är så när jag tänker tillbaka på hur jag var innan jag åkte hit så inser jag att wow, jag är en helt ny person. På något vis har allt gått så snabbt och jag minns exakt hur det var när jag stod på flygplatsen och sa hejdå till mina föräldrar. Det var inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara. Allt var liksom bara så spännande. Tiden bara flyger förbi, och som jag har förstått det av tidigare utbytisar så kommer tiden gå ännu fortare nu! Är inte redo för det, vill sakta ner den så mycket som möjligt. Visst livet här har inte varit en dans på rosor. Hehe, nu ljuger jag faktiskt, allt har gått så jävla bra hittills. Ja, jag har fått lov att byta familj och jag har haft F i vissa ämnen. Men tror ändå att allt har bara varit en fördel för mitt år. Visst, jag gillar skarpt min första värdfamilj och jag hade så otroligt roligt där när de lärde mig åka vattenskidor och tog med mig till flaming gorge. Jag bodde centralt och kunde gå till skolan. Men sen flyttade jag till Anes värdfamilj i 2-3 veckor och då fick jag testa att leva hur dom lever. Testa nya saker och lära känna en nya familj. Det gick så himla snabbt tills jag kände mig som hemma där. Sen när jag flyttade in till den familjen jag bor hos nu kände jag mig hemma direkt. Så gör jag även när jag åker hem till folk. På något vis har det blivit att jag kan känna mig som hemma så mycket lättare hos folk nu än jag någonsin kunnat göra förut. Jag tror att jag har blivit mer öppen mot nya saker och kanske även lite mer framåt som person. Jag har än så länge fått testat på att leva tre olika liv och det har varit så jäkla lärorikt. Även om jag känner att det har varit nyttigt för mig så hoppas jag inte på att för testa ett fjärde eller för den delen ett femte, eheh. Sen en sak till som jag vet att alla som känner mig inte kommer tro på är att jag varje morgon kliver upp ca 2 timmar före skolan börjar. Så jag tar ca 30min frukost där jag bara chillar och äter, sen sminkar jag mig och gör lite läxa om jag hinner det. Är helt otroligt känner knappt igen mig själv. Men till detaljen hör det också in att jag går och lägger mig vid 9-10 tiden. Är verkligen skönt att känna sig utvilad och inte behöva stressa så mycket. Julafton var också en sådan härlig högtid som jag bara vill behålla i en liten ask och öppna nästa jul, och julen efter det. Vi hade fullt med nötknäppare här hemma och en upp och nervänd gran. Jag och min värdmamma gjorde svenska köttbullar dagen innan jul och de var så otroligt goda. Lärde dem att man måste äta det med ketchup.. .och det blev uppskattat. Sen på julafton åt vi grillat, två olika baked potatis och spaghetti squash. Det sistnämnda är bland det godaste jag ätit, det är en speciell squash man stoppar i ungen för nån timme sen så äter man det med brunt socker och smör. Muuuumss! För övrigt så använder man brunt socker här i allt, det är rätt gott. Det ända som jag är lite besviken på är att jag verkligen inte har blivit något bättre på engelska. Jag har lättare att ”plocka fram” min engelska än tidigare men jag har inte utvecklas något alls förutom det. Några ord hit och dit kanske jag har lärt mig men i det hela så kan jag inte säga att jag har blivit bättre ännu. Men det kanske lossnar nu, har ju trots allt några månader kvar i landet med möjligheter. Så jag summerar frågan som någon ställt på facebookgruppen med att alla pengar och att behöva börja med dom som är ett år yngre var värt bara för att få tillbringa thanksgiving precis som man sett på film, eller att stå i klacken på en footballs match och känna sig delaktig i det hela eller bara att få skicka iväg ett sms och säga ”hey, can you give me a ride?”. Det jag ville få ut med mitt inlägg är jag är otroligt nöjd med att vara här och jag skulle aldrig myta ut det här mot något! TACK SÅ MYCKET MAMMA OCH PAPPA FÖR ATT GE MIG DENNA MÖJLIGHET!
Spelar Risk, och jag vinner of course!
Bara en väg.
Det här var jag innan jag åkt, sjukt ballt att få hålla i dollar... ahahha!
Tyckte doritos var så sjkt gott.. men nu så spyr jag nästan om jag måste äta det en gång till. haha

Kommentarer:

1 Jasmine:

Hejhej! Jättekul och intressant att läsa din blogg. Jag har några frågor att ställa dig, eftersom jag själv är mycket intresserad av att åka redani Augusti som utbytesstudent. Skulle du kunna svara via mail? :-) kramkram

2 Alma:

Åå jättebra inlägg, aspeppande! :D

3 sandra:

hört talas om styckeindelning? :)

4 sandra:

hört talas om styckeindelning? :)

5 Tilda Larsson:

6 Tilda Larsson:

Hur kände de andra i grubben, var det flest som tyckte att det var värt det eller flest som inte tyckte det? :)

7 fridaj:

bra skrivet fridaaa:) känner igen mig i allt du säger!

Kommentera här: