halloween 2

Idag är det alltså HALLOWEEN! fortfarande besviken för att jag inte fick skära i någon pumpa... :( Menmen, jag blev lite gladare när jag kom hem idag OCH JAG HAD FÅTT POST! :D Tack så mycket Linnea och Linnea! Supernice, fick två handsrkivna brev(<3), godis och några foton. Har redan satt upp bilderna på väggen i mitt rum. Funderar på att beställa bilder fårn Walmart och sätta upp på väggen i mitt rum så att det itne är så vit som det är just nu. I skolan idag kunde man vara utklädd om man ville, men jag valde att inte klä ut mig... ahaha i historian fick man extra credits om man var utklädd så jag skulle nästan kuna få ett start B om jag bara hade klätt ut mig x) Älskar verkligen usa:s betygsystem, haha. Redovisade min Powerpoint i Psychologyn idag, det gikc helt ok. Nästa vecka i weightliftingen så har vi TEST, under hela veckan ska vi ha prov på hur bra man är på bänkpress, 40 yards, 1 mile osv. kommer bli tufft. Det minsta man är tillåten att ta på bänkpress är 95pounds så idag testade vi att lyta det (...brukar i vanliga fall bara lyta baren.. haha) och det gick väl gaska bra, jag var den enda tjejen som klarade det! Lite fakta om halloween som jag fick lära mig idag på historian: + Under den här dagen är ska man tydligen duka bordet till någon som gått bort, för det är sista chansen att spendera tid med dom + Gränsen mellan de döda och levande är som tunast just idag + Förut gav man bönkakor till barnen, ja alltså inte kakor som är gjord av bönor utan kakor som baren skulle be med. Tack vare kakorna så skulle de människor som är mellan helvetet och himmelen kunna åka upp till himmelen. + Man hade stora brasor förr i tiden under den här dagen och det var ända gången man såg fladdermöss, därför klär man ut sig till fladdermöss + Namnet halloween kommer ursprungligen fån All hallows even, sen blev det halloween. Nu har jag inge mer att säga, tack ännu en gång för paketet! Älskar er<3

Kommentera här: