Utbytesstudent, ja tack!

USAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSAUSA



Testet är nu avklarat. Har läst i andras bloggar att det skulle vara råå lätt. Så jag gick in med inställningen att det skulle vara superlätt och inga problem alls. Men haha, det var det verkligen inte! Kanske beror det på att jag har G i engelska eller så var jag inte lika koncentrerad som jag borde ha varit. Iaf imorgon så ska jag traska iväg och posta det. Nu hoppas jag bara ett jag får en placering... fast vet att det kommer dröja ett tag till.. åhh jag tycker inte om att vänta;p

Kommentarer:

1 Anonym:

Men hur hade du tänkt dej o klara dig i usa osv om du bara har G i engelska? :/

2 nils:

.."det är ju den eviga väntan som är det härliga med det hela", eller hur var det nu igen? jag hatar också att vänta men ändå inte :)



Jag tror inte som den tidigare kommenterat, jag tror inte att ens betyg i engelska kommer avgöra hur man klarar sig i USA det är så mycket annat som avgör det :)

3 Isa:

Jag kan erkänna att läsförståelsen då man skulle strecka under olika grejer var jätte svår! ><'

Och så var det lite jobbigt då de bara sa grejerna en gång i hörförståelsen :) Men det gick säkert bra för dej :D

4 Anonym:

Vad heter din amerikanska organisation som du har´?

5 louise:

jag har bytt blogg nu, så om du har lust att byta till louisellarsson.webblogg.se så länkar jag dig där :)

6 Alma:

Hej! Jag undrar om SLEP-testet, hur funkar det? Jag har läst i en massa andra bloggar och har förstått det så att det är ett test alla utbytesstudenter som ska till USA gör. Men jag undrar om man gör det hemma? Eller om man åker nånstans och gör det? För om man gör det hemma kan man väl fuska ganska lätt, och det känns ju inte så bra att veta att andra kanske kan fuska.. T.ex. så kan man väl lyssna på hörförståelsen flera gånger? Snälla förklara!



Jag vill verkligen verkligen verkligen åka till USA 2012-13 och måste bara övertala mina föräldrar.. Hur gjorde du för att få de att lägga så mycket pengar på dig? För även med explorius som verkar vara billigast och också bäst så blir det nästan uppåt 100 000 med fickpengar, försäkringar osv. Så jag undrar om du behövde övertala dom och hur i så fall? :P

Kommentera här: