Första skoldagen

Japp, första skoldagen avklarad! Det var inte lika jobbigt som jag trodde det skulle vara. Dagen började med att alla samlades i aulan där rektorn pratade, sen ställde sig alla upp mot amerikanskaflaggen med högra handen på hjärtat och sa the pledge. Sedan så skulle vi gå till våran "handledare" och få information. Jag gick gick till fel klassrum men det var okej slutade med att hela den klassen försökte uttala mitt förnamn. Haha, hur svårt kan det vara liksom??! Efternmanet vågade dom sig inte ens på. En schysst tjej följde mig till rätt klassrum. Hela dagen gick jag till mina olika klasser och eftersom att terminen inte riktigt har dragit igång än så lekte vi mest lekar och lärde känna varandra. Vad mer hände under skoldagen? Hmm.. ja alltså alla frågar ganska mycket, festar vi i sverige? Har vi snö? Hur säger man hej på svenska? Vilka fler språk kan du? Träffade även på kanske världens mest konsiga, men schyssta kille också. Fick ett armband av honom.... som egentligen var ett snöre?! Sen frågade han massa konstiga saker om sverige. Haha, han frågade " har du sett någon snygg kille än då?" och då svarade jag på skämt att jag hade ju sett honom.... liiiiiten missberäkning att han flickvän stod bredvid! ;P
Nu har jag varit på walmart och handlat lite skolgrejer. Glömde dock att köpa en tränings t-shirt till idrotten så får göra det imorgon. :)

Kommentarer:

1 Bella:

Hej :) Jag har bytt blogg från bellaiusa till http://livingtheusdream.blogg.se

2 Emilie:

Haha jag dör...

Kommentera här: